Aquí teniu un projecte que no ha progressat. Si us interessa, ja el podeu adoptar. (Martí Teixidó)
Vivarium Barcino  es
constitueix com a grup que vol pensar amb Raimon Panikkar a partir de la seva
obra, compartir la reflexió i experiència i tractar temes que donen sentit a la
vida. Comporta:  Silenci, buidor  Escolta, lectura  Reflexió, experiència interior  Expressió
diàleg  Expressió acció vital  Sentiment interior d’alegria i festa.  Contemplació totalitat. 
Una sessió de dissabte mensual, a Sant Pau del
Camp de Barcelona on els participants posen en comú el que els han suscitat les
lectures fetes de l’obra de Raimon Panikkar i d’altres lectures, conferències i
pensadors amb una comprensió plural que integra emoció i raó. 
La dinàmica de grup de confiança permet donar
a conèixer lectures, actes, activitats per a coneixement de tots, lliure d’interessos
publicitaris o comercials. S’acudeix individualment o en grups discrecionals a
activitat d’interès compartit.
La tecnologia de la informació ens permet una
informació immediata. Es convida als membres a entrar en un grup WhatsApp i
així poder rebre informacions actualitzades d’actes i activitats. Això no
obstant, la lectura i contingut de la sessió mensual ha de quedar clara a la
sessió precedent i no refiar-ho  al WA. 
Es participa i contribueix a  una sessió anual conjunta amb d’altres grups
Vivàrium’s.
Guia de les sessions ajustable en cada cas
| 
Temps | 
Activitat | 
Persones | 
| 
10:30 | 
Salutacions i abraçades | |
| 
10.35 | 
Silenci interioritzador
  (20’) | |
| 
10:55 | 
Entrada de participants  al diàleg. Algun convidat. | |
| 
11:00 | 
Intervenció inicial.
  Referat de la lectura amb experiència i comentari personal. (10’-30’) | 
Un membre per torn
  rotatiu previst. | 
| 
11:30  | 
Intervencions obertes.
  (roda d’intervencions) | 
Impressions, reflexions
  personals en 3’/5’ | 
| 
Intervencions dialogades | 
Seguiment temàtic
  encadenat amb temps raonable. | |
| 
12:40 | 
Informacions, actes i
  activitats. Invitacions | 
Iniciatives de tots els
  participants. | 
| 
12:55 | 
Anunci de lectura/tema
  següent. 
Cloenda amb citació,
  cançó, imatge o symbol. | |
| 
13:00 | 
Final | |
| 
13:00(?) | 
 Audició o visió conjunta de document
  suggerit i motivador. (Activitat esporàdica, addicional). | 
Iniciatives
  circumstancials. | 
Diversitat
de llenguatges. Rituals expressius
No volem reduir Vivarium Barcino a grup intel·lectual o
acadèmic. Per això esta obert a múltiples formes expressives. Cada membre pot
trobar una forma pròpia.
Una cançó o tema musical,
associat a la lectura, avui a l’abast amb el mòbil.
Unes fruites del temps
(cireres, figues), grana (avellanes, ametlles) o caramels que es poden prendre
com a comú, sense interrompre el curs de la sessió. En ocasions es por
compartir un pa de pessic casolà o galetes amb motiu de celebració. 
| 
Sim shalom tovà ubrajà 
Ben ajesen berrajamin 
Aleinu vel alcool,  
alcool Isarel ameja. 
Sim shalom tovà ubrajà 
Ben ajesen berrajamin 
Aleinu aleinu vel alcool Israel,  
Vel alcool Isarel ameja. | 
Donan’s pau i benedicció 
Joia i felicitat 
I guarda el poble senzill 
Poble que tu has escollit 
Donan’s pau i benedicció 
Joia i felicitaaat 
I guarda i guarda el poble senzill 
Poble que tu has escollit. | 
| 
Buddha of compassion 
What is right and what is wrong 
Amount of qualities, Desire 
... 
Oh Buddha’s 
Past, present and future 
Boddhisava’s  
Pease hear my anguish words of thrust  
... 
The
  Tibetans (music of Terry Olfield) | 
A Better Place                 Playing for change 
Freedom    and
  Justice 
Is a Melody    that let us shine on 
If you feel it     throug the music 
We can make this
  wolrld    a bettet place. 
Live together Love
  for ever 
Is the ol+nly thing
  we can do 
Hold... may hand by
  me stand 
We are gona make it
  throug. | 
Coordinador, conductor, moderador, relator
El coordinador del grup ho és de l’activitat,
de les comunicacions amb el membres i dels contactes externs.
El conductor de la sessió pot situar el tema i
ordenar les intervencions de forma temàtica i donant entrada a membres en allò
que poden participar. (Comporta estar atent i conèixer cada un dels membres)
El moderador de al sessió
dona paraules segons ordre i temps taxat. 
(Si efectivament hi pot haver conductor de la sessió es farà de manera
més qualitativa i no caldrà  moderador).
El relator de la sessió
redacta una ressenya que recull temes o intervencions rellevants i clou amb
algunes valoracions globals que reflecteixin el sentir del conjunt de
participants. (Es tramet aviat per correu (72 h) o es puja al web i si algun
membre demana modificació o precisió es pot incorporar).
Programa (proposta) curs 2020-2021
Cal decidir lectura/temes.
El ritme del ser?  Invitació a  la saviesa?...
| 
Sessió | 
Lectura / Tema | 
Encàrrecs | 
| 
19 set | 
Itinerari de les 10
  sessions. 
L’esguard innocent (LNI 152-156) 
El creient (LNI 202-204 ) | 
Referat 
Conductor
  i relator sessió 
Contribució
  symbol | 
| 
17 oct | 
L’albada
  de la cristiania (LNI 283.295) | |
| 
21 nov | 
L’esperit contemplatiu: un desafiament a la modernitat (LNI
  60-77) 
Zen y filosofia | |
| 
19 des | 
El templo vacío, sermón del Maestro Eckhart 
Carta des del mont Athos (LNI 157-163) | |
| 
23 
gen | 
“Quaternitas
  perfecta” la quàdruple natura humana (IS 39-81) | |
| 
20 
feb | 
La vía de la devoción. Bhakti-marga (EH 167-185) 
La via ascendent. La via interior. La trobada (EV 785-948) (selecció?
  o resum 7p. Jiménez) | |
| 
20 mar | 
Shivaismo – b) Shivalingam (EH 291-293 ) 
 c La danza de Shiva –
  Nataràja (EH 294-296) | |
| 
17 
abr | 
Novenari final.  9 sutres
  sobre la pau. (PIC) | |
| 
15 
mai | 
Intuïció trinitària i cosmoteàndrica. Déu, Home, Cosmos.. Els
  rostres de Déu. | |
| 
19 
jun | 
Las palabras del silencio, de Òscar Pujol y Amador Vega. | |
| 
10 
jul | 
Sessió conjunta de Vivarium’s o bé 
Jornada completa en indret/casa
  proposat. | 
Opcions: Bellesguard, Puiggraciós, Santi-Viladrau,
  Montgrony-Gombrèn 
MonTorner, | 
Pasqua Resurrecció 4-5 abril
Pasqua Pentecostès 23-24
maig
Possible activitat conjunta Vivarium´s
o Jornada a Monestir de Solius (Empordà - Catalunya,
o a Poblet (Conca de Barberà - Catalunya)
o a Taizé (Borgogne- France)
Cap a la Pentecosta (23-24 DE maig 2021
Activitat de contribució a
al creació contínua a considerar
-      
Suport a
activitat d´El Raval
-      
Organització
d’acte a Sant Pau del Camp
-      
Voluntariat
amb:  Comunitat de Sant’Egidio o Banc
dels Aliments, o...
-      
...
-      
...
Oportunitats de formació
-      
Sobre l’obra
de Raimon Panikkar. Activitats que s’ofereixin. 
-      
Manresa,
Fundació Joan Maragall, AUDIR, CETR, Parlament de les religions...
-      
...
-      
...
-      
 
Lectures i diàlegs anteriors (aportació Mayans)
·       Cristofania l’experiència
crística.
·       L’espiritualitat, el camí de la
vida. El camí espiritual cristià. Benaurada senzillesa. El camí del monjo.
·       Mística i plenitud d evida.
·       Les icones del misteri.
·       El ritme de l‘Ésser
Raimon Panikkar  i altres lectures ( iniciativa Cordoncillo)
Curs  2020-2021
Referent  de l’assignació per
a cada sessió entre 10 i 15 pàgines.
LNI: La Nova
Innocència
EH: Espiritualidad
Hindú
IS: Invitació a la
Saviesa
PIC: Pau i
Interculturalitat
EV: L’Experiència vèdica
OOvN: Opera Omnia,
vol.
La nova innocencia
L’esguard innocent (LNI 152-156)
Carta des del mont Athos (LNI 157-163)
El creient (LNI 202-204 )
L’esperit contemplatiu: un desafiament a la modernitat (LNI 60-77)
L’albada de la cristiania (LNI 283.295)
Espiritualitat hindú. Sanàtana Dharma. / III Las tres grandes religiones. Tantra (EH 275-320)
Sivaismo – b) Shivalingam (EH 291-293 )
Sivaismo – c La danza de Shiva – Nataràja (EH 294-296)
La vía de la devoción. Bhakti-marga (EH 167-185)
“Quaternitas perfecta” la quàdruple natura humana (IS 39-81)
OOvIV1. L’experiència vèdica / Sisena part. Nova vida i
llibertat
La via ascendent. La via interior. La trobada (EV 785-948) (selecció?)
Pau i Interculturalitat
Novenari final.  9 sutres
sobre la pau. (PIC)
OOvVIII.  Intuïció trinitària i cosmoteàndrica. Déu,
Home, Cosmos.
Els rostres de Déu
Poemes (No col·locats en
calendari)
·       El cant espiritual – Joan Maragall
·       Oda infinita – Joan Maragall
·       Fora senzill de ser una espiga –
Màrius Torras
·       Cántico Espiritual de  S. Juan de la Cruz (musicat i cantat per Amancio
Prada)
·       Amic i Amat de Raimon Llull,
selecció.
·       Perles: 279-365 d’Amic i Amat de
Jacint Verdaguer.
·       Amanç:36-50 de Lluis M. Xirinacs.
Altres lectures de contrast
confluent
| 
El templo vacío, sermón del Maestro Eckhart ( o
  digital)  | 
Zen y filosofia, de Ueda Shizuteru.  | 
Las palabras del silencio, de Òscar Pujol y Amador Vega. | 
| 
Un sermó | ||
| 
Selecció de Llull, de Verdaguer,
  de Xirinacs | Evolucionando hacia un budismo integral | 
Protecció de l’aspiració liberal
  a la propietat | 
·      
 
Raimon Panikkar.
Òpera Òmnia  
i
mística i espiritualitat 
1. Mística, plenitud de Vida
2. Espiritualitat, el camí de la Vida 
ii
religió i religions 
iii cristianisme
1 La tradició Cristiana. 2 Una cristofania 
iv
hinduisme 
1.L’experiència vèdica. Mantramañjarī 2. El Dharma de l’Índia 
v buddhisme 
vi
cultures i religions en diàleg 
1. Pluralisme i interculturalitat 2. Diàleg intercultural i interreligiós 
vii
hinduisme i cristianisme 
viii
visió trinitària i cosmoteàndrica: déu, home, cosmos 
ix
misteri i hermenèutica 
1. Mite, símbol, culte
2. Fe, hermenèutica, paraula 
x
filosofia i teologia 
1 El ritme d el’Ésser. Les Gu
ifford Lectures. 2. Pensament filosòfic I teològic.
xi secularitat sagrada 
xii
espai, temps i ciència 
miscel·lània 
(conferències, lliçons, pròlegs, poesia...) 
fragments d’un diari 
Fragmenta Editorial http://www.fragmenta.cat/ca/cataleg/Omnia
Aportacions:
Mayans, Cordoncillo, Díaz, Jiménez,                          Conjunció: Teixidó
I una aproximació a una visió integral de la Natura, la Ciència i el Kosmos en la unitat integal de l'Esperit. L'aportació d'un enginyer industrial, prestigiat a la IBM, que ho va deixar per ser professor de Física, Antoni Mussons, i així va transmetre als joves alumnes el coneixement científic amb la seva experiència interior resseguint els llocs sagrats que han expressant el sentit de les diverses cultures.
 TÍTOL: EL POEMA DE VAT XANT
 SUBTÍTOL: L'itinerari del professor de física que integra coneixement científic i experiència vital
en una visió integral del món.
en una visió integral del món.


 
    